Followers

Sunday 24 April 2011

Mengeluh& merungut

salam pagi ahad,

Sebenarnya saya sangat letih ,penat,kesal dengan perkataan di atas.Acap kali apabila saya mengatakan saya sedih menanti cahayamata.Sure kena kata macam ni dengan my famili. Sedih tau tak..

Sedangkan mak sendiri masih xpaham apa yang saya rasa. Masa lepas setahun kawin, dia kata janganlah tak sabar sangat, ada orang lain tunggu lagi lama. Kakak saya lagi best, ala ada orang tunggu 14tahun .Lagi lamaa..yela habis tu? salah ke bersedih? bila cuba diluahkan perasaan macam ni la.Orang yang xpaham akan jawab macam ni. Famili sendiri pulak tu. Lepas tu , I choose not to tell them anymore apa yang saya buat.Lantaklah bukan nak kisah pun. Kalau kisah, sure ada suggest mana2 bidan ke, doktor ke, petua ke.Ni xde.So , aku berusaha sendiri dan terkapai2..

Lepas dah setahun lebih, dah buat treatment ke? Sebenarnya agak malas dah bercakap perkara ni dengan deme.Deme sememangnya xpaham dan takkan paham. Maka jawab acuh tak acuh.

Lepas 2tahun, hai bilalah agaknya mak boleh dapat cucu perempuan pulak ni. Yang lelaki dah dua..sedih kan you guys.Memula kata xkisah, lepas tu xambik berat pun, xpaham pulak tu, then mintak pulak.

Bila mengadu dekat fb, dikatanya kita ni kuat merungut, ..xpaham betulla, berapa kali nak ulang kata macamtu tak. As if kita ni macam orang yang xpernah bersyukur.Sebab tu lebih selesa bercakap dengan kawan2 je..

Sedih ok, dahla ISNIN ni bakal bermusibah sebab sesuatu.Ya ALLAH tabahkanlah hati hambamu ini..amin

7 comments:

  1. awak..
    sabar yer...
    Pearl ni dah dekat 4 tahun kawin..
    lagi mcm2 yang Pearl dah kena..
    tapi nasib baik mak Pearl ok..
    cuma nenek, ayah ngan sedara mara yang selalu bertanya mcm2...

    ReplyDelete
  2. saya faham kamu!
    bukan semua orang boley faham kita tau, dont be sad k!

    ReplyDelete
  3. Yup. ur right! ade ramai ladies di luar sana yang merasai apa yang kamu rasa. Bersabar dan bertawakkallah.

    ReplyDelete
  4. dear..1st time baca blog u..
    advise kite..sabar.k.
    kite fhm situasi awak..sbb kita sbg de title yg sama..wanita n isteri..
    kuatkan semangat..

    don't give up..

    sentiasa berdoa.k.

    ^_^

    ReplyDelete
  5. kak..boleh start amik treatment dah tu

    ReplyDelete
  6. treatment separuh jalan eimma..hubby nk teruskan cement test.sabar jela kan.buah hawa tu pun dah beli nk dkt 2 bulan.tak dipecahkan lg..huhu

    ReplyDelete