Followers

Wednesday 4 May 2011

apabila ipar duai/ biras pegnant lagi?

Assalam..

Apa punya tajuk di atas ni kan?hehe semua ni sebab balik kampung..Haritu masa balik kampung belah hubby, ipar sy yg xkawin lg tu cakap mcmni pada anak abg hubby,  Eh kaklong ( gelaran untuk anak abg hubby)..aik kaklong?hehe..nak dapat adik ke ? dalam hati duk berbasi basa xde perasaan pun sebenarnya. Pastu tetiba bila sembang dengan biras, dia cakap xlama lagi nak bersalin dah 5 bulan preggy. Tapi perot xnampak pun macam preggy sebab orangnya comei lote kecik molek. Tak macam kita yang comei tp tembon ni.heheTAHNIAH..haritu masa preggy 2nd dia gugur..ALHAMDULILLAH dapat yang baru.Dulu pun dia tungu lama after 1 year baru dapat, tp sebab duduk jauh dengan abang ipor den.Setahun je...hehe

Alkisah ada kenduri aqiqah depan rumah hubby keesokan harinya,hehe. Actulaly macam xberapa nak pergi sebab yela kan..huhu..lepas tu sedih.Bukan sebab sedih sebab orang dapat anak kita xdapat .Dalam hati berbasi basa je..xde perasaan.Tapi sebab nak balik kampung saya dengan nak pergi pasar pagi kat pekan yang dekat rumah tu.kepingan..sekali dia ingat kita sedih sebab xdak baby.hehehe.wrong tekaan mu ye hubby.

lepas tu masa pergi kenduri aqiqah tu, saya dengan selambanya memakai jeans dan blouse labuh. Ala mana nak tau ada kenduri kan.Lagipun kenduri aqiqah je.Sekali ada plak makcik mulut puaka pi perli2 aku..ayatnya macam ni la:

makcik a; eh kalau anak saya ada kenduri saya pesan elok2 bawak baju kurung
makcik b: ntahnya bukan xboleh pinjam baju..
makcik a: tula saya rasa tak seswai la kalau kenduri2 pakai seluar xkan xde kain kot..

saya dah siap makan masa tu..dahla xmalu duk tambah2, konon masa mula makan tu dia cakap eh makcik kenyang la baru balik kenduri masa aku buh nasik dalam pinggan dia..bluekk..

the end

4 comments:

  1. Agaknya..selagi kita tak da anak, adakah kita akan melalui situasi yang kadang-kadang buat kita rendah diri..n rasa kekurangan..??
    Saya rasa belum cukup kuat nak melaluinya...

    ReplyDelete
  2. xtaula nk ckp apa org2 camni kan. tp if biras kita preg... mmg terasa sgt2!

    ReplyDelete