Followers

Tuesday 26 July 2011

Masuk hotel boleh pregnant? Janganlah ketawa kalau orang xdpt anak lagi..

Salam semua...kabare?

Baru ni saya ke MATTA FAIR .. Sajala nak mencuci mata ..kotla ada tempat yang menarik nak pergi kan. Plan honeymoon setiap kali anniversary jela..hehe..1st year dah pergi langkawi.2nd pergi Vietnam.Manalah tau yang ke-3 ni dapat pergi oversea pulak ke..hehe

Pasal post ni bukan apa..cuma nak cerita pasal scene2 yang menyakitkan hati masa tu.. adalah satu agent tu duk promosi sakan pok pek2 dengan kami ..hubby saya duk melayan dia promote 2 jam .sebab dia janji nak bg vaucher free .sakit pinggang kot dan boring.Mula rasa reasonable membership dia tu..lepas takdak dahla..Saya reject awal2.sebab apa tau..Manager dia mai masa anak buah dia tengah promote. Kira macam nak memperkukuhkan lagi la benefits membership dia..Lepas tu dalam selitan tu dia kata apa tau..macam ni dialog dia..


Scene 1

salam menyalam...biasalah nak berkenalan dengan pelanggan..
Manager:Panasnye tangan? ( masa ni dia salam saya)
Saya: Makan nasik lemak kot..hahaha( silapla...hang kata tangan aku panas..haha)

Tengah duk pok pek pok pek...

Manager: kawin dah berapa lama?
Saya : 2tahun nak masuk 3tahun dahh...
Manager: OO..kena cepat2 ni...kena selalu masuk hotel...tengok saya selalu masuk hotel 2kali setahun..
Saya: senyum..........( realitinya aku senyum je..tp...dalam hati  ada aku kesah? boleh blaaa...hahaha)

Punya nak promote..duk pok pek2...mula kata kat saya xpaksa tau..saya jawab ..ye saya tau jawapannya ye atau tidak..last2 duk main tarik tali.....last2 dia bg vaucher free.Tataula boleh guna ke x..hhehehe

2nd scene..ni dekat fb dengan seseorang yang sudah ada baby tp pernah gugur..

Saya: pok pek2.. D N C camana ek?

Dia: bla bla..ada kawan buat IUI tp xlekat sedih dia..hehe

Aik..hang gelak?

Saya: mestilah sedih ( panassss..tata..malas cakap pasal benda ni dengan hang dah..hehe)


MORAL OF THE STORY: ADAKAH TTC'IANS SENSITIF?WASSALAM...

9 comments:

  1. Awak..
    ye! eyza akui yg eyza pun sensitif dan cepat sentap kalau org citer bab anak... kdg2 kalau tau membe pregnant pun eyza leh nangis sebab terfikir bila la giliran eyza pulak... xper la.. hanya kita yg alaminya je yg faham.. xmo sedih2 k... :)

    ReplyDelete
  2. ceh! menyampah je dgr part setahun 2x tu. apa kena mengena.
    haih.

    tah..kdg org 'baca' kita ni emosi benau, org kata 'kau je rasa camtu, dia takde maksud pun'

    kau tak rasa, ko sng cakap. ko duduk tpt aku tgk.. bleh ke tak nak lalui.

    tah..lantak kan je Julie. Fedulikkan situ apa org nak kata.

    Eh. Matta Fair kat ner ni? Kat KL bln 8 ni ada. Bln puasa tu. Rasa mcm tingin nak pegi. Hihi :D

    ReplyDelete
  3. mungkin kot..sensitif smpi pantang dengar org preggy..mule la hati tu tak tentu arah pastu nak marah2..emo tak tentu pasal.nangis2 tu jgn cakap la..........huhuhuuh

    ReplyDelete
  4. amboi2... dia gelak psl iui fail... kena kt mira mmg dah kena penampaq

    ReplyDelete
  5. hi julie..
    u g matta fair kat mane ye?sbb saya pun tgh mencari pakej2 cuti utk next anniversary.kt kl rs nye mid puasa..

    btw,
    kite TTCians nih mmg senang sensitif especially tang anak.mcm time my sister preggy aituh,saya langsung x pegang perot dia n tny psl kandungan dia..mmg sentap memanjang.sedangkan dia x wat ape pun..

    apatah lg kalo berdepan ngan org yg bercakap sedap mulut nih je kan..bercakap mcm la anak tuh blh dpt kt pasar..

    ReplyDelete
  6. eyza: saya xsedih..tp nyampah kot dgn org mcmni..
    hanidatul:biasalahkan..huhu
    mira: tula rasa nak penampaq..
    myself: kat penang..:)..aah diorg ckp kt kl mid ogos..tahu xpa..:)

    harap kita semua dapat besabar..:)kitakan superwomen..insyaALLAH supermak..

    ReplyDelete
  7. hanya Allah saja yg dpt membalas kesabaran kita..elakkan ckp dgn org mcm tu..kalo depa ckp jgk, smash sebijik!
    ckp kat dia;
    amboi org failed iui, blh gelak, kalo ank ko mati, aku nk gelakkan jgk boleh?

    ReplyDelete
  8. puan leeda:ada jugak org mcmtu

    ReplyDelete
  9. kekda; matta fair kat penangs

    ReplyDelete